torstai 20. maaliskuuta 2014

Hiilikuitua

Seuraavana puikkotestiini pääsi Knit Pro hiilikuitupuikot 2,5mm. 
Lankana Drops Delight, ja mallina jälleen kerran kujeillen kämmekkäät.


Ensivaikutelmana, tökkii, tökkii, tökkii..... minua häiritsee tuo rajakohta puikon ja kärjen välillä. Vaikka siihen ei varsinaisesti lanka tartu, niin minun sormissani se tuntuu ikävälle. Muuten neuletuntuma on aika lähellä perus metallipuikkoja, tosin nämä ovat siinä mielessä paremmat, että eivät taivu niin kuin metallipuikot.
Puikon kärki on sen verran terävä, että kärki halkaisee helposti ainakin tämän langan. 

Ei siis vielä tärpännyt, en tiedä olisiko erilainen neuletuntuma, jos puikot olisi paksummat, mutta sen tiedän, että todennäköisesti näistä ei lempipuikkojani tule. 

Sinnikkäästi kuitenkin teen kämmekkäät loppun, ja aion koeilla myös jollekin toisentyyppiselle langalle...

12 kommenttia:

  1. Minä kans tykkään hiilikuitupuikkojen jäykkyydestä, mutta tuo rajakohta on vähän ärsyttävä, varsinkin silmukoita luodessa. Harmi, kun täydellisiä puikkoja ei tunnu olevankaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tai sitten kokeilee kaikki mahdolliset ja palaa vanhaan.....

      Poista
  2. Mie kokeilin eilen puisia neliskanttisia, sain tikun sormeen, lanka ei kulkenut joten otin neäitvainaan puikot käyttöön.

    VastaaPoista
  3. Mulle hiilikuitu puikot sopi. Raja kohta ei vaivaa,kunhan siihen tottuu. Tosin mustaa lankaa hiukka epäselvää kutoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomasin tuon ongelman myös, kun tummempaa neuloo. Mä en kyl välttis aatellu ostaa näitä enempää. Jos jää mulle muumioituun, eikä tuu käytettyä, niin tiedänpäs niille sitten uuden kodin..... : )

      Poista
  4. Mulla 3½ hiilikuitupuikot olleet "koekäytössä". Olen tottunut neulomaan bambupuikoilla ( vaikka ovatkin vääntyneet ajansaatossa). Muutamat parit sukkia olen hiilikuitupuikoilla nyt tehnyt. En koe omikseni :(. Bambuiset ovat minun juttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, ei olleet hiilikuituiset munkaan juttu.

      Poista
  5. MInä kokeilin hiilikuituja joskus viime vuoden puolella, ihastuin kerrasta ja neulon tällä hetkellä ainoastaan niillä, jos kotoa löytyy sopivan kokoiset. Kovin isoa kokovarastoa minulla ei ole (puikot ovat aika hintavat), mutta ne koot mitä eniten käytän. Bambuisiin (ja taisi olla jotkut muutkin puiset) en sopeutunut sitkeästä yrittämisestä huolimatta. Ihanaa, kun on erilaisia tikuttimia, jokaisen käteen ja käyttöön sopivia vaihtoehtoja. Mikäköhän voisi olla seuraava puikkomateriaali?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että olet löytänyt mieluisesi. Mua haluttaa vielä kokeilla vaikka mitä muita, mutta nyt täytyy turvautua nettikauppoihin, koska tältä paikkakunnalta ei enää kaupoista muuta löydy.

      Poista
  6. Minä en ole raaskinut investoida hiilikuituisiin ja kokemuksesi perusteella en taida sitä tehdäkään. Muita Knit Pron puikkoja minulla kyllä on ja niihin olen ollut tyytyväinen. Blogissani on sinulle jotain, jos innostust osallistumaan. http://prusiluska.blogspot.fi/2014/03/arkena-haaveillaan-lomasta.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisille sopii, toisille ei... ; ( Voi, haaste kuulostaa tosi mukavalta, mutta taidan kuitenkin tällä kertaa jättää väliin, kiitos kuitenkin muistamisesta : ), PS. Nappasin muuten itseni lukijaksesi...

      Poista

Mukava kun jätät viestin käynnistäsi!