maanantai 28. huhtikuuta 2014

Testissä eebenpuu

Puikkotestaus jatkuu eebenpuisilla puikoilla. 

Nyt löysin rakkauteni!!!! Tää eebenpuinen puikko on NIIN ihana, mun makuun täysin.


Puikot on juuri sopivasti himpun painavammat kuin bambu, eli nelominen ei ole niin "tunnotonta" kuin bambulla. Kevyemmät kuitenkin kuin metallit. 
Langan luistavuus puikolla juuri sopiva, ei liian liukas, eikä liian nahkea. Eikä ainakaan tässä 4mm paksuudessa taivu, niinkuin bambu.


Täydelliset puikot siis, testisukista en ole niinkään varma, ihan ex-tempore malli muutamasta 7-veikka jämäkerästä. Ehkä nääkin joskus kodin löytää...

Mukavaa vappuviikkoa kaikille!

10 kommenttia:

  1. Ahaa, kiitos vinkistä! Juurikin viikonloppuna harmittelin, kun ihanan kevyet bambupuikot on vääntyneet jo lähes käyttökelvottomiksi... Eebenpuiset menee siis ostoslistalle! :)

    VastaaPoista
  2. Empäs ole kuullutkaan eebenpuisista puikoista. Mistäs niitä saa? Olen kyllä ollut tyytyväinen noihin kantikkaisiin puikkoihin. Niitä löytyy multa puisina ja alumiinisina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilasin netin kautta: http://www.vihreavyyhti.fi/tarvikkeet.htm tosi nopiaan tulivat.

      Poista
  3. jotkut noista eebenpuisista on niin teräviä kärjestään, että murtuvat ja sormet on reillä. Mutta muuten kyllä on oikein hyvät neuloa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyll nää vähän terävämmät on kuin esim bambut, mutta mä tykkään, eikä oo ainakaan vielä murtuneet.

      Poista
  4. Vaikuttaa hyviltä. Minulla on juuri käytössä niin liukkaat pitkät puikot, että pitää vaihtaa kesken työn. Minä käytän pitkiä puikkoja, en pyöröjä kuin pakosta ja pitkiä on hankala saada.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näitä saa myös pitkinä! : http://www.vihreavyyhti.fi/tarvikkeet.htm

      Poista
  5. Eebenpuiset ovat minulla vielä kokeilematta, mutta kun vastaan tulevat voisi hankkia.

    VastaaPoista

Mukava kun jätät viestin käynnistäsi!