tiistai 16. lokakuuta 2012

Tuubihuivi

Ensimmäinen tuubihuivini. Teki mieli kokeilla millainen tuubihuivi on käytössä. Ja minulla ei sellaista ollut, joten puikot viuhumaan. Langaksi löysin jo jokin aika sitten ostamani Salsan, jota kului 200g. Mallin bongasin Kardemumman talosta. Muutin sitä sen verran, että lisäsin viereen toisen mallineuleen, kun yhdellä olisi tullut liian kapea. Sen verran ohuempi oli minun lankani....


En edes jaksanut pingottaa huivia, niin kiire oli sitä testaamaan. Ihanaa kun huivin päät ei heilu koko ajan tiellä, ja huivi pysyy takuulla kunnolla kaulassa. Mielestäni on myöskin kaunis ja näyttävä.

Tässä vielä mallineuletta lähemmin:


Jos oikein sisällä iltaisin palelee, olen tätä käyttänyt silloinkin. Tavallista huivia ei koskaan ole tullut mieleenkään laittaa sisällä kaulaan.


Huivista olisi ehkä voinut tehdä hieman pidemmänkin, mutta toiminee näinkin. Loppu lanka olisi ollut eri värierää,  ja toisaalta huivi todennäköisesti venyy käytössä, joten ihan hyvä näin.



Näissä viimeisissä kuvissa sävy ehkä lähinnä oikeaa. Hieman on tummempi oikeasti.

Olen siis todellakin tykästynyt tuubihuiveihin ihan muutaman käyttökerran jälkeen. Näitä tulee syntymään lisää..... :o)


6 kommenttia:

  1. Huivi venyy käytössä, ihan oikein arvelit. Meillä nuo ovat ahkerassa käytössä ja moni muukin entinen pitkä huivi on saatu ommella päät yhteen ja niitä pidetään paljon enemmän tuollaisena lenkkinä.

    Kaunis sinun huivisi on. Kaksi mallikertaa vierekkäin ohuemmassa langassa on hienon näköinen.

    VastaaPoista
  2. Todella kaunis huivi! Toi on mulla vielä haaveissa, mutta tuo on kyllä niin kaunis, että sormia syyhyttää.... =)

    VastaaPoista
  3. Ihana huivi!
    Itsekin olen jemmannut tuon Kardemumman ohjeen :)

    VastaaPoista
  4. Kaunis huivi, värikin on upea! Minäkin tykkään kovasti noista tuubihuiveista, tämän voisin kyllä tehdä itsellenikin.

    VastaaPoista
  5. Tosi kaunis tuubihuivi, kauniin värinen. Itsekkin olen ajatellut sekä ommella että kutoa tuubihuivi. Ne on niin ihanii. Itseasiassa olen jo tyttäreni pojalle ommellut tuubin samasta kankaasta, mistä tein hatunkin. Laitan omaan blogiini kuvan myöhemmin.

    Ps. Oli puhe siitä kirjasta, se on Pieni lankakauppa, kirj--> Kate Jacobs

    VastaaPoista

Mukava kun jätät viestin käynnistäsi!